Återvänder till Gamereactor

Jag kommer att börja skriva för Gamereactor igen, så det kommer att bli mindre här. Troligtvis kommer det att bli mycket Lego och sånt som kanske är lite för smalt för Gamereactor-publiken (för smalare än Bearded Nerd finns inte, och det var så jag ville ha det). Jag lär nog kanske styra över mer till att berätta om vad jag ritar. Men jag tänker förstås behålla bloggen eftersom den är min och bara min.

Jag kommer också att uppdatera på Twitter när jag skriver något anmärkningsvärt, så följ mig där!

https://twitter.com/Mikael_Sundberg

http://www.gamereactor.se/blog/mikael

En tanke kring ”Återvänder till Gamereactor

  1. Erik Malm

    Lyckas inte logga in på Gamereactor, så skriver här i stället:

    Fem attacker jag hoppas på i det nya Samurai Shodown, 13/3/2019

    5. Gaburu Gaburu (Tam Tam)

    Debut: SSIV (1996)

    Vad: Rasetsu-Tam Tams hit throw under vilket han håller fast motståndaren och biter honom/henne.

    Varför: Slutanimationen när Tam Tam ylar med nedblodade händer är obetalbar.

    Sannolikhet: Relativt låg i ett så pass “stiliserat” spel, men detsamma gällde å andra sidan Tam Tam själv också….

    4. Gama Jigoku (Kyoshiro)

    Debut: SSIII (1995)

    Vad: Shura-Kyoshiros realistiskt tecknade groda som sträcker ut tungan och sväljer motståndaren, för att sedan explodera.

    Varför: Ja, läs beskrivningen.

    Sannolikhet: Mycket låg, men inte obefintlig.

    3. Lighting Strike Three (Galford)

    Debut: SSIII (1995)

    Vad: Superattacken där han tacklar motståndaren, teleporterar och sparkar upp honom/henne i luften och avslutar med en teleporterande “Izuna Otoshi”.

    Varför: Kort, snygg och avsedd för combos – allt jag begär av en superattack.

    Sannolikhet: 50/50.

    2. Multi-brytningar (Hanzo)

    Debut: SS64 (1997)

    Vad: Hanzos mångtaliga arm-, ben- och nackbrytargrepp som ackompanjeras av röntgenbilder.

    Varför: Jag klarar mig utan röntgenbilderna (som kom flera år före både “Romeo Must Die” och Mortal Kombat 9), men multi-kast och brytningar är en oslagbar kombination.

    Sannolikhet: Jag tvivlar på att vi får mer än ett eller två, men efter Angel i KOF XIV kan allt hända.

    1. Gen-An Satsusou Jin (Gen-An)

    Debut: SS1 (1993)

    Vad: Gen-Ans tokbrutala grepp där han sticker sin klohandske i motståndarens mage, ställer sig på den och vrider runt. Och skrattar hysteriskt.

    Varför: “Borren” är fortfarande den mest sadistiska attack jag sett i ett fightingspel.

    Sannolikhet: Tämligen liten, men vilken Fatality det skulle bli!

Lämna ett svar