Åttonde KoF-trailern är här

Det var inte länge sedan sist men ännu en King of Fighters XIV-trailer har trillat in:

Här presenteras den första helt nya karaktären, Sylvie Paula Paula (som tydligen är baserad på artisten Kyary Pamyu Pamyu), och… eh. King of Fighters har fått en värdig ersättare till Mignon Beart. Nåväl, spelet har en hel drös nya figurer så jag har stora förväntningar på resten.

I övrigt dyker även Vice och Kim upp. Vice ser rätt cool ut, med den numera obligatoriska urringningen, medan Kim är den enda hittills som inte verkar ha bytt stil överhuvudtaget. Nu är mitt standardteam komplett (Kim, Terry och Leona), även om jag aldrig hade behövt oroa mig. Men det ska bli spännande att se vilka som dyker upp härnäst.

3 tankar kring ”Åttonde KoF-trailern är här

  1. Erik Malm

    Med tråkig menade jag främst spelmässigt, borde ha specificerat det.

    Robert VAR relativt trist ända fram till 2003, där han förutom en snygg kostym (ingen medaljong eller discokrage här) och en cool stance (inte en fånig och bristfälligt animerad ”dans”-stance som i NGBC) äntligen fick fler attacker som passade hans design/koncept.

    ”Rekka”-Hien Shippu Kyaku, ”skapa projektil med händerna och sparka iväg den”, samt en dive/flying kick-LDM… plus att han blev av med uppercutten och fick en ny Haoh Shoko Ken-pose. Enda stora felet var att han fortfarande hade Guile/Kims ”Flash Kick” i stället för exempelvis en specialvariant av hans ”press B, then C” roundhouse från AoF.

    Clarks moveset reducerades som bekant rätt brutalt i XII/XIII, troligen av animeringsskäl. Utan sina många wrestling/Kinnikumanrefererande kast blir han IMO helt igenom ointressant, och hans tidigare nämnda Neo Max hade jag gärna sluppit återse.

    Andys karaktärsmodell (i synnerhet ansiktet) är IMO den mest ”primitiva”/”Ps2”-artade i spelet – det har ingenting med själva designen att göra. Dessutom skulle han gärna få byta dräkt, kanske till något liknande en han hade på sig i Fatal Fury-animen (som vi sade när vi tittade på den 2000).

    Spelkänsla *är* förstås det viktigaste, men dessa designer är inte bara tekniskt föråldrade eller smaklösa – de känns opersonliga (det sista en spelfigur får vara) och ännu mindre ”äkta SNK” än XII/XIII-spritarna och (dare I say it?) styggelserna från Neo-Geo 64 och Maximum Impact. Och då är det illa!

  2. Mikael Inläggsförfattare

    Andy, Robert och Clark har å andra sidan alltid varit trista (Robert möjligen med undantaget i NGBC), det är deras grej. Kim är också ”trist” men det är som han ska vara, det vore hemskt om de stajlade om honom. Att döma av de gryniga porträtten vi har sett finns det potential i resten.

    Jag är fortfarande positivt inställd till detta. De verkar ha fångat spelkänslan, att döma av alla som har spelat det.

  3. Erik Malm

    Störtful Andy-modell, tråkig Robert-version (XIII?) och Clark har fortfarande den där fantasilösa huvuddykningskastsupern. Jag sätter mitt hopp till Angel och de nya karaktärerna (hur klokt det nu är efter att ha sett SPP och King of Dinosaurs).

    Över huvud taget känns XIV-karaktärerna som cosplayers som leker KOF (som du uttryckte skillnaden mellan Wolverine i X-Men: Next Dimension kontra Capcoms spel).

Lämna ett svar