Intryck från Bulletstorm-demot

Visst såg Bulletstorm kul ut på premiärvisningen förra året, men jag har varit rätt ohypad sedan dess. Idag släpptes dock demot och hypen är på gång igen! Det innehåller bara en kort bana men det känns väldigt lovande. Eftersom det rullar på Unreal Engine är förstås skön grafik och bra kontroll rätt given, men det unika med Bulletstorm är alla bisarra sätt att ha ihjäl fiender på. Att bara skjuta är nästan kontraproduktivt i längden, istället gäller det att använda sina glidtacklingar, sparkar och plasmapiskan (stulen rakt av från Metroid Prime 3 med animation och allt) för att krossa fiender så snyggt det bara går. Vissa vibbar av Bayonetta eller Vanquish, men alltså i förstapersonsperspektiv. Att sparka fula mutanter in i armeringsjärn har inte blivit gammalt, än.

Jag gillar också designen som är macho-pucko på ett kul sätt, som ett mellanting av Duke Nukem och Gears of War. Överhuvudtaget känns spelet väldigt 2000AD, jag påminns hela tiden om gamla godingserier som Judge Dredd, Strontium Dog, Lobo och Rogue Trooper.

Demot har också den goda smaken att trots att det är kort, låsa upp lite bonusgrejer i det färdiga spelet. Ner med onödiga preorder-bonusar och fram för gratisgrejer till dem som varit nyfikna tidigt. Spring och ladda ner till din favoritkonsol snarast!

Lämna ett svar