Nu är Mists of Pandaria äntligen färdigt

Idag släpptes patch 5.1 av World of Warcraft: Mists of Pandaria och det känns som en ganska viktig uppdatering. Nog för att det redan finns mycket att göra i spelet, men flera större funktioner har inte funnits med förrän nu.

Den stora nyheten, för mig, är Brawler’s Guild. Det är en underjordisk turnering där hågade kämpar får slåss mot diverse motståndare. Det intressanta är att inträdesavgiften är rejält dyr och bara tillgänglig för ett fåtal, plus för inbjudningar. Förhoppningsvis innebär det en lite exklusiv stämning och lite mer prestige, utanför det reguljära rädandet och PVP:andet. Det behövs mer unika grejer som binder ihop communityt på en specifik server, nu när det mesta är uppsplittrat på olika servrar oavsett om man bara springer runt och äventyrar, kör instancer eller PVP.

För PVP kommer också en stor kampanj som äntligen gör något vettigt av den oändliga stranden i Krasarang Wilds. Dessutom driver det vidare handlingen med Wrathion och hela krigsgrejen mellan Horden och Alliansen, något som ju ska vara hela huvudtemat med expansionen. Även Tol Barad och Winterspring har fått versioner på nivå 90, om man känner sig manad att återvända dit för 2568735:e gången.

Sen är det också massvis av förbättringar, främst för Pet Battles som fortfarande delvis kändes som en beta. Förhoppningsvis fungerar alla achievements som de ska, och det ska finnas fler djur att leta rätt på och även möjligheten att gå ner i Molten Core och andra gamla 60-räder för att hitta exklusiva djur där. Även det är kul för solospelare som mig. Jag hittade, mot all förmodan, min Minfernal och Scourged Whelpling, så nu kan jag fokusera på att få leta efter de nya istället.

Slutligen finns sex nya scenarion och tonvis med buggfixar och balanseringar. Och med tanke på att det har släppts tre räder i omgångar tycker åtminstone jag att det finns något att göra för alla just nu. Då återstår bara att ta sig tiden att hinna med allt också…

Lämna ett svar