Trasigt djursamlande

Två konstateranden:

Ett: Det suger att vara hemma sjuk med så lite energi att allt man orkar engagera sig i är How I Met Your Mother. Lyckligtvis verkar det snart vara över (förkylningen, inte serien).

Två: Det behövs några rejäla förändringar i jakten på husdjur i World of Warcraft. Det har inte blivit mycket spelande, men jag har försökt hitta någon fördel i att sova halva dagarna och vakna på de mest ogudaktiga tiderna på dygnet. Så när jag loggade in vid halv fem en fredag morgon trodde jag i alla fall att det skulle finnas fullt med Minfernals och Scourged Whelplings som bara väntade på mig. Så är det inte. Faktum är att det konstant, tjugofyra timmar om dygnet, är åtminstone någon jäkel som står och väntar, förmodligen med ett NPC Scan-larm väntande, på att de här sjukt ovanliga djuren ska dyka upp.

Det är helt enkelt inte kul längre. Det har blivit ett exempel på vad MMO var innan World of Warcraft, en fråga om antingen tur eller att helt enkelt vara inloggad och redo att spela när som helst. Att zonerna är ihopslagna så att man kan träffa folk från samma serverkluster är positivt på många sätt, men det innebär också ungefär tio gånger så många potentiella djursamlargalningar att tävla med. Som det ser ut nu är det helt enkelt inte någon rimlig uppgift att få tag på de här djuren.

Förhoppningsvis blir det bättre ordning på det här i 5.1, som även verkar fixa många andra barnsjukdomar med Pet Battles, som annars är väldigt beroendeframkallande.

Det här inlägget postades i PC, Spel och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


*

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Meddela mig om nya kommentarer. Du kan också prenumerera utan att kommentera.