Varför hatar SNK oss?

Utan vidare kommentarer, se först den här trailern:

Visst, modellerna är gräsliga, men det finns en gnutta elegans där. Och det är Haohmaru, Nakoruru, Ukyo, Genjuro, Charlotte, Jubei, Hanzo och Amakusa som röjer runt i ett mestadels tvådimensionellt perspektiv. Är det äntligen ett nytt Samurai Shodown som kan tvätta bort den bittra bismaken av Sen?

Nej, i sista stund avslöjas att det är en (ursäkta kraftuttrycken) JÄVLA SATANS HELVETES enarmad bandit med Samurai Shodown-tema. Alltså, okej om de vill bygga gamblingmaskiner, det har SNK gjort ett bra tag. Men att lägga ner så här mycket tid och möda på något som ändå inte är ett fightingspel, och sedan göra en trailer som får upp våra förhoppningar (trots att de vid det här laget borde vara fullständigt krossade), det är banne mig oförskämt.

Snart hoppas jag att SNK faktiskt går i konkurs den här gången, så att mitt stackars hjärta får sörja och gå vidare, för en riktig nystart för Samurai Shodown, Garou eller knappt ens King of Fighters känns långt, långt borta.

Det här inlägget postades i Spel och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Ett svar till Varför hatar SNK oss?

  1. Erik Malm skriver:

    Fråga snarare: varför hatar den nya generationen subtilitet och smak? Hemska modeller, hemsk musik, i slutändan ingen gameplay….

    Personligen vore jag *glad* om vi aldrig finge se ett så vederstyggligt koncept som ”*valfritt SNK-spel* i 3D/2,5-D” igen, men visst, tala om ”mycket väsen för ingenting”.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


*

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Meddela mig om nya kommentarer. Du kan också prenumerera utan att kommentera.