Dark Souls nätverkstest

Bandai-Namco har dragit igång nätverkstestet för Dark Souls Remastered, uppenbarligen lite i förtid eftersom det skulle starta först klockan 18. I alla fall, det gick att spela en stund och jag släppte förstås allt jag hade för att se hur det fungerar. Och jag kan konstatera att det mestadels verkar fungera bra. Spelet rullar på i väldigt jämn bilduppdatering med undantag för precis när en himla massa effekter bränner iväg när bossen dör. Spelet verkar köras i 1080p, trots att konsolen tar bilder i 4k som vanligt. Det är en hel del aliasing och det ser skarpt ut men lite flimrigt, som väldigt många japanska spel numera.

Spelmässigt är det här testet rätt begränsat. Man får välja en av sex karaktärer, samma som fanns i den ursprungliga Dark Souls-betan för LÄÄÄÄÄÄNGE sedan: Soldier, Knight, Witch, Pyromancer, Warrior of Sunlight eller Black Knight. Man börjar sedan vid elden efter bron i Undead Parish, och det går varken att gå bakåt eller ta sig ner mot André eller till Firelink Shrine. Den underhållning du kan få ut av testet beror alltså helt på vad du hittar i Undead Parish.

Jag hittar en del förändringar. Det verkar vara lite mer dramatisk ljussättning på elden i gargoyle-striden. Medhjälpare kan nu hela sig själva i co-op (man har med sig hälften av sina flaskor). Motion blur tillämpas rätt frikostigt vilket gör det svårt att ta bra bilder. Metalltexturerna verkar också ha förändrats men det ser helt okej ut och man behöver nog granska sida vid sida för att se någon större skillnad. En annan nyhet är att man kan använda White Soapstone även i människoform.

Jag återkommer nog med fler intryck. Här är i alla fall två okomprimerade bilder på hur det ser ut på Playstation 4 Pro:

dsr_beta01

dsr_beta02

Lämna ett svar