Omega Street Fighter IV

Nej, Capcom kunde inte hålla sig från ytterligare en uppdatering, men i det här fallet är det bara en mindre patch och inget nytt spel. Men mycket nytt kommer det att vara ändå, och ganska mycket jobb för vad som kommer att släppas gratis. Omega Mode introducerar helt nya attacker åt alla figurerna, med mindre hänsyn taget till balans och mer till att hitta på roliga saker. Det innebär förstås lite mindre jobb för Capcom – en stor del av arbetet med ett fightingspel är att balansera allt på ett någorlunda vettigt sätt – men också att en massa gamla klassiker kommer tillbaka.

Till exempel kan Ken kasta hadokens med fötterna och använda sina gamla specialsparkar. Guile kan göra Remys dykspark och kasta flera enhands-Sonic Boom som Charlie. Dhalsim har en attack för att dra till sig motståndaren och kan också attackera från sina teleporteringar. Galet, men potentiellt väldigt kul. Det påminner lite om den gamla hackartiden när pirater släppte regnbågsvarianter av Street Fighter med högre tempo och ihophackade specialattacker, vilket fick Capcom att släppa Street Fighter 2 Turbo som även det bjöd på många modifierade attacker.

Frågan återstår bara: när fasen kommer det till Playstation 4? Jag är less på 720p. Omega Mode kommer i alla fall redan i oktober.

En tanke kring ”Omega Street Fighter IV

  1. Erik Malm

    Enligt SRKs senaste uppdatering skall Omega Mode inte ingå i 1.04-patchen (jag vill ha tillbaka Decapres kortare laddningstid på Ultra II!), utan släppas senare.

    Ken borde ha haft allt det där (och mer därtill) sedan, typ, SF3: New Generation. Förnyelse är sannerligen inte SF-menageriets starka sida, och det blir inte bättre av att unika karaktärer som Karin, Mika*, Maki* (vs. Guy!), Eagle, Sodom och Q försummas till förmån för shoto- och Cammykloner. SNK vs. Capcom, 1-0.

    * I och med deras inkluderande hade vi kanske även sluppit El Fjante!

Lämna ett svar