Super Mario World som programmeringsspråk

Nintendos klassiker är förmodligen en av tidernas mest sönderhackade spel och det har länge funnits specialgjorda banor där Marios rörelse skapar musik med hjälp av ljudeffekterna. Men detta är hackning på en helt annan nivå. Tydligen görs detta på ett helt vanligt omodifierat spel. Det som händer är att spelet glitchar på grund av extremt vältajmade tryckningar från åtta kontroller (via multitap). Spelet läser varje enskild knapptryckning som ett litet stycke kod men i rätt kombination blir det ett litet program, och när det sedan exekveras förvandlas Super Mario World till ett Pong-spel och Snake!

Från någon som förstår det bättre än mig (Shuri på NeoGAF):

I’m going to try to dumb this down:

This is like any kind of exploit like the ones you see for homebrew stuff on consoles. When he does that yoshi stun glitch and with certain conditions, it allows him to write directly to the memory of the system and execute code there.

He’s not typing in codes manually while playing. They are using some sort of hardware devices on each controller connected to the multitap that will type the code at an insane rate while he plays. This ’feeds’ the code to the system and then using another gameplay glitch it executes the ’fed’ code.

It’s a very neat workaround.

In a sense, This is no different than using some hacked saved game to trigger an exploit that allows you to run homebrew on the psp or on the gamecube back then. Since the SNES can’t read files from an external media like an usb drive, they use the multitap + snes controllers + hardware macros to ’upload’ the code by typing it super fast into memory, ’manually’

This is VERY neat.

Lämna ett svar