Äntligen suspend-funktion på PS4!

Version 2.50 av gränssnittet på Playstation 4 har släppts, och det innehåller en hel del spännande. Att man kan rensa bort trofélistor på 0 procent är tacksamt om man har testat en massa skräp som man aldrig tänker fortsätta med. Det går numera också att mappa om alla knappar på handkontrollen, och att spela både via Share Play och Remote Play i 60 fps (vilket äntligen gör Resogun i sängen till en praktisk möjlighet).

Men det allra bästa är något som utlovades redan från start: möjligheten att avbryta spelet när som helst genom att ställa konsolen i sömnläge, och sedan fortsätta exakt där man var. Den här funktionen har gjort bärbart spelande till en ren fröjd på sistone, och jag förväntar mig att det blir samma sak här. Att bara kunna trycka på en knapp och poff, där fortsätter spelet precis där du var … då känns det helt plötsligt som nästa generation. Med Bloodborne släppt och Dark Souls II precis runt hörnet är det också i sista sekunden. Det är ju spel som man kommer att ha aktiva länge.

Nämnas bör dock att varken Bloodborne eller Dark Souls II går att pausa på traditionellt sätt, utan du måste hoppa ut till startmenyn, eftersom man alltid är online. Det kan också påpekas att den här funktionen höjer elförbrukningen i sömnläget från 3 till 4,5 watt. Men bäva månde miljöpartisterna, för det kommer det att vara värt.

Det här inlägget postades i Playstation 4, Spel. Bokmärk permalänken.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


*

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Meddela mig om nya kommentarer. Du kan också prenumerera utan att kommentera.