För mycket kundservice

Alltså, jag gillar Lego. Företaget. Att beställa direkt från deras hemsida är dyrt men ibland ett måste för att få tag på exklusiviteter, men servicen är oslagbar. I helgen kom jag på att jag borde beställa en uppsättning lösa delar via deras Pick A Brick-tjänst. Dels lönar det sig när det handlar om ovanliga färger och dels vill jag slippa en beställning med femtio separata bitar till någon stackars europé som säljer på sin fritid. Jag hade tänkt hålla på beställningen till på tisdag då det var dags att köpa lite annat också, men antalet bitar drog iväg och vips hade jag nått upp till fri frakt. Så då var det ju bara att skicka på en gång.

Som extra bonus fick jag en exklusiv figur som bara var tillgänglig under mars (och som lär gå upp i pris för galna samlare snart), men själva beställningen tar några dagar extra eftersom det ska plockas ihop manuellt. Döm då om min förvåning när de skickar figuren först, i ett eget paket. Det dök upp idag. En figur bestående av fyra bitar, knappt mer än fem gram, i ett rekommenderat paket. Och resten lär dyka upp på tisdag. Alltså, jag klagar inte. Men jag hade precis lika gärna kunnat vänta några dagar extra och få den tillsammans med resten.

Däremot hade jag väldigt gärna fått min andra beställning idag, innehållande ett nytt modulhus. Den studsade vid dörren och går inte att hämta förrän på måndag. Legos kundservice är strålande men Postens har jag ett och annat att säga om…

Lämna ett svar