Icke-recension: Beyond Good & Evil HD

Jag vill inte recensera nyutgåvan av Beyond Good & Evil, av en ganska enkel anledning. När det begav sig 2003 recenserade jag det, och Prince of Persia: Sands of Time, under en ganska kort period. Jag ska inte säga att jag stressade igenom dem men det blev rätt intensivt att hinna. Lyckligtvis var båda spelen rätt korta så det gick bra. Men jag fick aldrig riktigt den där intensiva kärleken till Jade och hennes äventyr som så många andra fick. Jag kunde aldrig utforska riktigt som jag ville, eller bara hänga på baren och köra minispel. Nä, det fanns alltid fler skumma fabriker att infiltrera och fler DomZ att spöa.

Nu när spelet släpps på nytt tänkte jag förstås recensera det. Beyond Good & Evil är precis ett sånt spel som jag gillar och förhoppningsvis som du också gillar. Men så hindrade jag mig. Ska jag verkligen göra samma misstag igen och stressa igenom spelet för att kunna sammanställa en åsikt inom några dagar? Nej, vet du vad. Jade förtjänar bättre.

Därför tänker jag inte recensera det, inte nu i alla fall. Jag tänker spela i lugn och ro, njuta, smaka på spelet ordentligt, insupa atmosfären och smacka belåtet. Sen kanske jag skriver ihop en recension. Men tidiga intryck vittnar om en riktigt bra konvertering och att spelet fortfarande håller. Och så handlar det trots allt om futtiga 800 poäng som förutom ett strålande spel ger dig en aningen större chans att Beyond Good & Evil 2 blir av, vilket är värt ett par hundra bara det. Så jag tycker att du köper det, så köper jag det, så spelar vi och har det riktigt bra, och så ses vi om en månad eller två för att diskutera. ’kej?


Den enda möjliga bristen med spelet är väl att den ursprungliga designen på Jade inte användes, och att den inte finns med som alternativ.

En tanke kring ”Icke-recension: Beyond Good & Evil HD

Lämna ett svar